Право на отговор: становище по материал за Нико Тупарев
СТАНОВИЩЕ НА ДЗЗД „ПРО ИВЕНТ БИЗНЕС ГРУП ПАРТНЕРС 3” по материала http://novini.dir.bg/news.php?id=7809935
20 януари 2010, София
Уважаеми дами и господа,
Като заинтересовано лице, чието правоотношение с Министерство на икономиката, енергетиката и туризма във връзка с обществена поръчка с предмет „Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в България”, се визира в публикации с невярно съдържание, поместени в някои интернет издания от тази седмица, се чувстваме длъжни, упражнявайки правото си на отговор, да информираме обществеността относно следното:
Изнесената информация в същите издания е невярна спрямо консорциума „Про Ивент Бизнес Груп Партнерс 3”, участници в който са 4 фирми, специализирали и доказали се в областта на маркетинга и рекламата, като публикациите подлагат под съмнение добросъвестността и коректността на търговските практики на всички участници в същото, сред които са и пряко обвиняваните в публикациите г-н Нико Тупарев и г-жа Екатерина Тупарева.
Бюджетът на изпълняваната от нас обществена поръчка с предмет „Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в България”, финансиран по схема за безвъзмездна финансова помощ, чиито бенефициент е Министерство на икономиката, енергетиката и туризма не е 34 милиона лева, както е посочено в публикациите, а е 1 430 291.05 лв., като това е сумарно стойността на обособените позиции от обществената поръчка, която дружеството спечели. Държим също така да отбележим, че спечелихме поръчката, предлагайки най-ниска цена от всички кандидати. Не на последно място изрядността на процедурата и взетото решение за определяне на изпълнител бе потвърдено от Комисията за защита на конкуренцията.
На следващо място визираните в публикациите брошури и дипляни, не са предмет на сключените договори между консорциума и МИЕТ, съответно не са произвеждани от нас. Също така консорциумът не произвежда рекламни клипове. Ето защо е напълно безпредметно и твърдението, че спечелилият поръчката участник, е облагодетелстван от същата, понеже е изработил рекламни брошури, дипляни и рекламни клипове на цени в пъти по-високи от реалните.
Обществената поръчката е с три обособени позиции – 1. изработване и публикуване на културен събитиен календар с всички събития, които се провеждат в отделните общини в страната; 2. организиране на пиар и рекламна кампания в електронни, печатни и интернет медии, която да включва публикуване на пиар материали, излъчване на радио спотове и рекламни видео клипове, предоставени от самото министерство, а не изработени от консорциума, спечелил конкурса. Първите две позиции в момента са в процес на изпълнение. Третата позиция е свързана с осъществяване на аутдор реклама, като първата вълна от поставяне на външни рекламни съоръжения е реализирана - монтирани са 80 билборда из цялата страна.
Притеснително е, че за пореден път в общественото пространство се разпространява абсолютно невярна информация, целяща единствено опетняване доброто име на популярни лица, градено с дългогодишни коректни търговски и частни взаимоотношения.
Съобразно посоченото по-горе и разпространената явно невярна информация, настояваме да получим публично извинение и настоящето опровержение да бъде публикувано без промени, като с оглед постигане на справедливост членовете на консорциума и МИЕТ ще потърсят отговорност от разпространилите я в съда.
ДЗЗД „Про Ивент Бизнес Груп Партнерс 3”
|