Телевизорите Samsung са лидер на пазара, заради високата възвръщаемост на инвестицията
Христофор Петков работи в българския клон на Samsung Electronics от 2009 г., като първо заема длъжността Мениджър Ключови Клиенти, а от пролетта на 2012 г. ръководи отдела за аудио-видео техника в компанията.
1. Г-н Петков, как се очаква да повлияе цифровизацията на продажбите на телевизори в България?
Цифровизята стимулира положително пазара на телевизори. Вълната по замяна на старите кинескопни телевизори вече стартира. Само в последния месец повече от 20 хил. души са върнали старите си кинескопни телевизори за рециклиране и са ги заменили с нови LCD/LED TV с вградени тунери за обработка на цифров сигнал. Нашите очаквания са пазарът да се увеличи с около 30% в стойност, като допълнителните продажби ще бъдат основно в ниския клас – екрани с размер до 40” и базова функционалност.
2. Ясно е, че цифровизацията ще промени представите за телевизия в България. А какви са новостите, които Samsung въвежда в телевизорите си през 2013 г.?
В моделите, които Samsung пуска на българския пазар тази година, има няколко съществени нововъведения. Освен разпознаваемия стилен дизайн, устройствата са по-бързи и повечето модели вече се предлагат с 4-ядрен процесор. Значително е подобрена функцията за гласов контрол, като интересното тази година е, че гласовите команди вече са достъпни дори за телевизорите от среден клас (Серия 6).
Отделно от това, Smart Hub е променен изцяло, като достъпът до функциите и различните приложения е много по-добре структуриран чрез трите панела „Приложения“, „Видео, Музика и снимки“ и „Социални мрежи”.
3. Кое превръща телевизорите Samsung в лидер на пазара на черна техника в България?
Основната причина е свързана с възвръщаемостта на инвестицията. Устройствата постоянно се променят, излизат по-нови модели с по-добри характеристики, а старите губят стойността си. Тук идва едно от основните предимства на телевизорите Samsung – тяхната възможност да се (само)усъвършенстват. Това се случва, благодарение на Evolution kit, с който за първи път тази година може да се актуализира не само софтуера, но и основната част от хардуера на телевизорите от серии 7 и 8 до наличния в най-новите модели. Така при излизането на следващия модел потребителите могат на много по-ниска цена да актуализират телевизора си, вместо да купуват нов.
Развитието на пазара за потребителска електроника в последните години показа, че за пазарния успех на едно устройство са необходими 3 основни компонента – качествен хардуер, софтуер, който осигурява максимално удобство и дава достъп до ексклузивно съдържание, и атрактивен дизайн.
При дизайна и хардуера конкуренцията е доста силна, но нашите 3000 разнообразни приложения превръщат Samsung в безспорен лидер откъм съдържание и достъп до допълнителни услуги.
4. В последните години предлагането на добро съдържание се оказа едно от ключовите предимства в телевизорите. Samsung предлага ли локализирано съдържание за българските потребители?
Разбира се, това е един от нашите приоритети за тази година. През 2012 г. стартирахме Pay Per View приложение съвместно с GCN, а в началото на тази година пуснахме 2 новинарски приложения заедно с в. „24 часа“ и в. „Труд“, както и приложението за готварство „Готви с мен“. Приложението на voyo.bg вече работи на моделите от 2012 г., а до края на месеца ще може да се ползва и на новите модели телевизори. Надявам се много скоро да зарадваме българските потребители и с още апликейшъни, свързани със спорт, свободно време, новини, лайфстайл и много други, разработени специално за тях.