|
Продуктите на Samsung могат да се намерят във всички големи магазини за електроника |
Samsung – по-близо до потребителя
В сектора на бялата и черна техника Самсунг ще изненадва с иновативни продукти
Пазарната стратегия
Българският офис Samsung Electronics променя досегашния си начин на работа и от 1 юли тази година започва дистрибуция на продуктите си чрез директно управление на продажби. Новият пазарен подход на Samsung е част от глобалната стратегия на марката и има за цел да направи връзката с крайния потребител по-директна и интензивна.
„До момента продуктите на Samsung Eletronics се дистрибутираха в България от фирма „К&К Електроникс”. В резултат на дългогодишното ни бизнес сътрудничество с единствения ни дилър тук, ние постигнахме лидерска позиция в много продуктови категории”, каза Шакир Ахмедов, Мениджър на Дивизията за IT Продукти.
Ползи за потребителя
Новият бизнес модел на Samsung ще направи още по-достъпни продуктите на компанията. Освен „К&К Електроникс”, новите патньори на Samsung Electronics са „Видео Лукс” и „Зора”, а на IT продуктите дистрибутори са „Солитрон” и „Поликомп”. Съответно продуктите на Samsung ще могат да се намерят във всички вериги магазини за електроника – „Техномаркет”, „Технополис”, „Зора”, „Мултирама”, ”Плесио” и други, както и във всички дилъри на “Солитрон” и “Поликомп”.
Сервизна мрежа и поддръжка
От Samsung са предприели няколко важни и големи стъпки за обслужване на клиентите. Първата стъпка е изграждането на телефонен център за обслужване на клиенти, който ще обслужва българските клиенти. Реалното му опериране ще започне от август, а телефонът за връзка е 0700 1 33 11.
Следващата стъпка е свързана с разширяване на сервизната мрежа за обслужване на копоративните клиенти, която ще включва не само досегашните партньори, а и други оторизирани сервизни центрове. Те имат статута и правата да обслужват продукти с марката Samsung, като са минали съответните програми на обучение.
„С новата сервизна мрежа ще сме с една крачка пред всичките ни конкуренти, защото броят на оторизираните компании ще надвишава в пъти всяка друга сервизна система”, сподели Шакир Ахмедов. Новата система на обслужване включва не само стандартното сервизно обслужване, но и поддръжка, профилактика и анализ на решенията.
Екологията в политиката на Samsung
Samsung смята за своя отговорност да прави бизнес така, че максимално да щади планетата и поради тази причина компанията създаде инициативата PlanetFirst. Всеки продукт със символа PlanetFirst, е създаден така, че да се отличава със своя иновативен и еко дизайн. Сега всеки от нас може да направи по-зелен и точен избор – от LED телевизори и хладилници, консумиращи по-малко електричество, до мобилни телефони, зареждащи се от слънцето.
Целта на Samsung за 2013 г. да стане водеща екологично съобразна компания и 100% от подукти й да надвишат световните стандарти за екологична безопастност. PlanetFirst означава, че компанията поема ангажимента винаги да мисли за въздействието върху околната среда, докато продължава да проектира, разработва и произвежда иновативни устройства.
Samsung разработи и българска версия на сайта www.samsungplanetfirst.eu, където всеки може да се запознае с продуктите от серията PlanetFirst, както и да научи полезни съвети, които може да приложи в желанието си за опазването на планетата.
Отличителните предимства и хитови продукти на Samsung
„Samsung е първата компания, която пусна на пазара 3D LED телевизори през тази година. При фотоапаратите имаме нововъведения като двоен дисплей, AMOLED за по-добро изображение върху дисплея, както и първия в гамата ни хибриден фотоапарат, предоставящ качество на снимките, както при огледално-рефлексен фотоапарат в много по-компактен размер”, обяснява Христофор Петков, Мениджър Ключови Клиенти на Дизизията за Аудио и Видео Продукти.
Три са основните предимства на Samsung, които поставят компанията с крачка напред пред конкурентите й – иновативност, качество и дизайн.
„За 2010 г. ще имаме няколко хитови продукта във всяка категория – прахосмукачка-робот, серия луксозни хладилници с фризери „Света” със 7-инчов сензорен екран, серия перални машини с функция Bubble wash (пране с пяна), както и микровълнова фурна със сензор за тегло и влажност”, допълва Елена Томова, Продуктов Мениджър на Бяла Техника в българския офис на Samsung.
Как се справя Samsung по време на криза
В условия на криза се открояват компании със силни основи, каквато е Samsung и с качество на продуктите, защото това е нещо, с което потребителят не прави компромис. Благодарение на това, въпреки влошените икономически условия, компанията запази лидерските си позиции и постоянно увеличава пазарния си дял във всеки един сегемент.
|