Корупцията в НАП намалява, според клиентите й
БТА
- 04 Февруари 14:37
Според клиентите на Националната агенция за приходите
(НАП) корупцията в администрацията намалява, става ясно от
публикуваните данни в изследването на Трансперъси интернешънъл,
съобщават от НАП, като се позовават на изследването.
В проучването се отбелязва намаление от 0,4 пункта за 2007
г. (по петобална система) в сравнение с 2006 г. в отрицателните
оценки за дейността на българската приходна администрация.
Подобна тенденция за намаляване на отрицателните оценки има и
при бизнеса, образователната система и услугите.
От НАП, допълват, че световният корупционен барометър на
Transparency International представлява глобално проучване на
общественото мнение, което представя информация за нивото на
корупция в различните области на обществения живот в рамките на
изследваните държави. То се провежда ежегодно от 2003 г. През
2007 г. проучването е включвало 63 199 анкетирани лица в 60
страни с нисък, среден и висок общ доход на глава от
населението.
"Намаляването на корупционния индекс в приходната
администрация без съмнение е успех. Наясно съм обаче, че има още
какво да се направи в противодействието на корупцията в НАП.
Като част от усилията ни въведохме и нова електронна услуга,
която позволява на гражданите да подават сигнали за корупционно
поведение чрез Интернет-страницата на агенцията (www.nap.bg)",
заявява изпълнителният директор на НАП Мария Мургина, цитирана
от пресцентъра.
|