Ролеви игри борят ученическата агресия
БТА
- 11 Януари 11:54
Деца, които упражняват насилие над свои връстници, трябва в ролеви игри да бъдат поставяни в положението на потърпевшия, за да оценят ситуацията и от негова гледна точка. Агресивните ученици непременно трябва да си изяснят със съдействието на педагогическите съветници в училище що е “обида“. Това са най-простите правила за реакция при прояви на насилие в училище, смята координаторката на проекта “Разпространение на добри практики за защита на децата в Североизточна България“ на сдружение “Гаврош“ доц. д-р Пенка Стоянова, която е и директор на неправителствената организация. Сдружението представя на обучителен семинар с педагогически съветници в общинските училища и професионалните гимназии в Добрич “Ръководство за превенция на насилието над деца“.
Децата твърде често повтарят модела на насилие в семейството, в което са пренебрегвани. Майчини упреци като “Защо съм те родила!“ или “Заради тебе сме толкова бедни!“ са пример за емоционално насилие, посочи доц. д-р Пенка Стоянова. Тя коментира, че децата трябва да бъдат възпитавани позитивно, да търсят доброто и хубавото и в себе си, и в другия. След курса, който продължава и утре, педагогическите съветници ще направят превантивни сесии срещу насилието в училища, детски градини и социални домове. В основно училище “Панайот Волов“ група от 12 рискови ученици вече е преминала такова обучение.
|