Социолози анализират агресията в училище
БТА
- 17 Ноември 16:32
Министерство на образованието и науката е поръчало серия от социологически проучвания по темата за агресията сред децата. Първото проучване ще е готово до броени дни. Това съобщи министърът на образованието и науката Даниел Вълчев във времето за парламентарен контрол.Тези проучвания ще дадат възможност да се види измерението на проблема, причините за появата му и отношението на родители и
учители към него, обясни образователният министър. На 29 ноември МОН ще организира кръгла маса с участието на представители на родителските организации, психолози, социолози и педагози, за да бъдат обсъдени методи за справяне с проблема. Българското училище е точно копие на българското общество - няма общество, което да боледува, а училището да е здраво и обратно, каза Даниел Вълчев. Каквито сме ние, такива са и нашите деца, добави той. По думите му напоследък действително са зачестили случаите на необоснована агресия, често надхвърляща представите за нормална палавост у децата. Според Вълчев причина за това е общата криза на нормативните ценности. Лесно можем да кажем - дайте да накажем децата сурово, но нима наказваме възрастните сурово, когато имат неправомерно поведение; да сте чули някой от големите бандити на България да е в затвора, аз не съм, каза Даниел Вълчев.
Неразбирането на взаимодействието между училище и семейство също е сред причините за агресията сред децата, смята
образователният министър. Не е възможно да накараме детето да спазва правилата за улично движение, когато таткото минава на
червено, като го вози сутрин на училище, каза Вълчев. Министърът подчерта, че сериозно трябва да бъде поставен въпросът за информационната среда, в която децата живеят и за моделите на поведение, които се изграждат у тях. Ако продължаваме да
настояваме, че в обществото успява простакът, който не се съобразява с правилата, рано или късно ще берем плодовете на това неуважение към правилата, добави той. Даниел Вълчев каза, че вчера е подписал промяна в наредба от
2002 г. за определяне на индивидуалните месечни работни заплати, което е свързано с предоставянето на средства за т.нар.
втори час на класния ръководител. Този втори час на класния ще бъде разпределен за работа с родителите и учениците. Задължил
съм директорите във всяко училище да има поставен график, така че родителите спокойно да се срещат с учителите на своите деца, каза Вълчев.
|