|
Audi S8 |
Audi S8 вече е и в България
Speed-Press
- 26 Октомври 15:53
Базовата цена в Германия е 97 600 евро.
За първи път в своята история Audi пуска 10-цилиндров двигател за неспортен автомобил. V10 агрегатът използва ноу-хау-то на суперспортния автомобил Lamborghini Gallardo, но е изцяло наново разработен в много от областите – една от най-важните му иновации е директното бензиново впръскване FSI.
Моторът на S8-Motor е с обем 5204 см3. С това луксозната лимузина на Audi постига динамичните характеристики на спортен автомобил. Audi S8 спринтира за 5,1 секунди до 100 км/ч, като безпроблемно достига максимална скорост от 250 км/ч (електронно регулирана).
Предавателната кутия на S8 е 6-степенна tiptronic. Крайното предавателно отношение на автоматичната трансмисия е по-късо, отколкото при A8. Типично за Audi, новото S8 разгръща мощта си с постоянно задвижване 4х4 quattro.
Както A8, и S8 залага на въздушното окачване adaptive air suspension заедно с адаптивно регулиране на амортисьорите и алуминиева ходова част. Серийно Audi S8 се движи върху джанти от алуминиева сплав в S-дизайн.
Четирите диска на 18-цоловата спирачна уредба са с вътрешно охлаждане и с големи размери.
Особеност за модела S8 са опционалните керамични спирачки, които вече се предлагат за A8 W12. В сравнение със стоманените дискове керамичните спирачки са нечувствителни към топлинен фадинг и имат пробег до 300 000 километра – почти 4 пъти повече от стоманените.
Към серийното оборудване на S8 спада и иновативната светлинна техника adaptive light с дневни светлини със светодиоди. Ксеноновите фарове са свързани с мигачи и динамична светлина за завои и освен това със специални светлини за през деня. Състоящи се от по пет бели светодиода, които изразходват съвсем малко енергия.
|