Брюксел откри сайт за телефон 112
БТА
- 03 Юни 16:14
Броени седмици преди началото на лятната ваканция ЕК откри
сайт, съдържащ информация за потребителите на европейския
телефон за спешни случаи 112, предаде Франс прес.
Целта на сайта е да накара всички жители на страните членки
на Съюза да разберат, че могат да звънят на този телефон при
възникнали спешни случаи. Чрез него те ще се свържат със
спешните служби на всяка една държава членка, припомни
еврокомисарката Вивиан Рединг, която отговаря за информационното
общество.
Допитване на общественото мнение, извършено по-рано тази
година обаче показа, че едва 22 процента от европейците знаят,
че могат да използват спешния телефон 112 навсякъде из ЕС.
На теория телефонът трябва да е достъпен от всяка една
държава членка на Съюза. На практика той е достъпен в 26 от
27-те страни членки, без България, която го е въвела само в
София и региона, припомня Франс прес.
Но не само България има някакви проблеми с телефон 112. В
някои страни все още е трудно да се локализират обажданията от
мобилен телефон до телефон 112. Това са Италия, Литва, Холандия,
Полша, Румъния и Словакия, припомня Франс прес.
Обикновено потребителите на телефон 112 очакват операторът,
който им се обади, да говори на някакъв разбираем език. Но едва
в 17 страни членки на ЕС операторите на телефон 112 могат да
отговорят на повикванията на език, различен от националния им.
Това най-често е английският, допълва Франс прес.
В тази насока дори ЕК не дава добър пример, тъй като сайтът,
посветен на телефон 112, засега е на английски език. Адресът му
е: www.ec.europa.eu/112. ЕК обещава, че прогресивно сайтът ще
бъде преведен и на езиците на останалите страни членки на Съюза.
Телефон 112 е създаден през 1991 г. главно за пътниците и
туристите. Той допълва, но не заменя, националните телефони за
спешни повиквания, припомня Франс прес.
|