|
Поредният прототип от Mazda ще бъде показан на автосалона в Женева и ще представи идеята за кросоувър купе с качествата на роудс |
Кросоувър купе + роудстър = Mazda Hakaze
Speed-Press
- 07 Февруари 17:36
Поредният прототип от Mazda ще бъде показан на автосалона в Женева и ще представи идеята за кросоувър купе с качествата на роудстър.
При създаването на Mazda Hakaze европейското поделение е направило пазарни проучвания за евентуална реализация на автомобила. Таргет група на прототипите са 300 000 сърфисти в Европа.
Hakaze идва от японския ha за листо и kaze за вятър и се чете hah-kah-zay. Hakaze е двуврато купе с дължина 4020 мм (с едва 15 мм повече от Mazda 3). Автомобилът е висок, с висока позиция на шофьора и спортно излъчване. Той стъпва върху независимо окачване McPherson отпред и 4-раменно отзад, а гумите са 20-цолови. Голямата радиаторна решетка и ширината от 1890 подчертават спортното излъчване на автомобила. Височината е 1560 мм. Отвън няма нито огледала за обратно виждане, заменени от камери, нито дръжки на вратите. Достъпът до интериора се осигурява от две широки врати, а липсата на централна колона на покрива предлага лесен достъп до четирите индивидуални места.
Покривът е стъклен, като задните 2/3 от него могат да се демонтират и така Hakaze се превръща в роудстър. Таблото е спортно, ориентирано към водача, а контролните уреди са интуитивно разположени и могат да се напипат лесно, без водачът да отделя поглед от пътя, като движи ръката си по линии на таблото. В централната част на волана има голям дислей за навигационната система, а при завиване се върти само външната част на кормилото.
За задвижване на Mazda Hakaze са предвидени мощни бензинов идизелов двигател. Бензиновият мотор, с който Mazda ще представи прототипа в Женева, е 2,3-литров DISI с директно впръскване на горивото и турбокомпресор, същия като в Mazda6 MPS. Задвижването е на четирите колела, а скоростната кутия е 6-степенна механична.
|