|
7,8% е делът на европейските марки от общия пазар в САЩ, докато японците са завоювали цели 40,2%. |
Германските компании бележат рекорди в Щатите
Speed-Press
- 29 Декември 06:35
7,8% е делът на европейските марки от общия пазар в САЩ, докато японците са завоювали цели 40,2%.
В края на тази година в Щатите немските компании ще продадат около 900 000 автомобила според RBK daily. С рекордни продажби ще завършат годината Mercedes-Benz, Audi и Porsche с ръст на продажбите спрямо 2005 г. 8,5% и по 7% Audi и Porsche.
BMW остава на предишното ниво - малко над 300 000 продажби. Според рейтинга на американското списание Forbes, BMW 3 Series е най-продаваният автомобил от премиум класа с повече от 107 000 продажби, изпреварвайки Lexus RX, Acura TL и Cadillac Escalade.
Продажбите на Volkswagen в САЩ за пръв път от доста години нараснаха до 233 000, което представлява ръст от 4%. При това концернът търпи сериозни загуби на пазара в Щатите и едва през 2008-2009 г. се очаква да излезе на печалба. Основният провал на годината за концерна в САЩ е Phaeton, чиито продажби за първите 10 месеца на годината паднаха с 52%. Основният ръст се дължи на Jetta (на базата на Golf V) и Passat.
По данни на агенция Bloomberg към 30 ноември 2006 г. сегментът на европейските автомобили в САЩ е нараснал до 7,8%, докато японските марки вече са си отвоювали 40,2% от общия пазар. За американските автопроизводители остават 51,9%.
|