Яху ще променя началната си страница
БТА
- 15 Септември 09:01
Американската интернет компания Яху (Yahoo Inc.) се подготвя да направи промени на няколко популярни секции от уебсайта си,
включително на официалната си интернет страница през следващите месеци. Този ход е насочен към отварянето на уебстраницата на
Яху към материали и услуги на конкурентни компании, предаде
Асошиейтед прес.
Промяната, която бе представена миналата седмица пред
журналисти, представлява ключова стъпка в усилията на Яху да
възвърне позициите си, които компанията загуби заради
конкуренцията на интернет гиганта Гугъл (Google Inc.) и някои
нови и бързо набиращи популярност интернет сайтове за
запознанства като MySpace и Facebook.
Предишните слаби резултати на Яху доведоха до спад на
печалбата й през последните две години, което предизвика
драматично понижение на пазарната стойност на групата. В
резултат на това тази година американският софтуерен гигант
Майкрософт (Microsoft Corp.) предложи доброволна оферта за
придобиване на търсачката.
С 500 милиона потребители по света Яху се надява да възвърне
отново предишния си образ, като се превърне във все
по-необходимо средство за хората, сърфиращи в интернет, както и
за рекламните компании. Като част от този процес компанията,
чиято централа се намира в Сънивейл, извършваше все по-голям
преглед на съдържанието на други уебсайтове и разширяваше
рекламната си мрежа, за да може да публикува реклами на повече
интернет адреси.
Яху планира да продължи първата основна промяна на дизайна
на официалната си страница, която компанията предприе през май
2006 година. Новият дизайн ще позволи на Яху да въведе повече
миниуслуги, известни като "widgets" ("джаджи"), при
персонализирани версии на официалната страница на компанията,
посочи Аш Пател, изпълнителен вицепрезидент на подразделението
на компанията за потребителски продукти.
Друга известна интернет група Ей Оу Ел (AOL), собственост на
американския медиен гигант Тайм Уорнър (Time Warner Inc.),
обяви подобни промени тази седмица, отваряйки официалната си
страница за съдържанието компаниите конкуренти. Ей Оу Ел се
стреми да стане по-атрактивна за потребителите, които вече имат
безкраен онлайн избор.
|