Вече работи разширеният център на тел. 112 в София
БТА
- 04 Юли 14:02
Главният директор на националната система 112 Стоян
Граматиков представи пред журналисти новооткрития разширен
център на телефона за спешни повиквания 112. Центърът с единен
европейски номер 112 в София е изграден и работи от 7 юли 2007
г. Той обслужва гражданите на столицата. В него са внедрени
информационно-комуникационни системи, чрез които се осъществява
свързването на отделните служби както помежду им, така и меджу
отделните области и градове. В него работят 26 оператори и
координатори.
От днес започва работата на тестови режим. Разширението
включва областите София, Перник, Кюстендил и Благоевград. В
разширения център работят 47 оператори и координатори, назначени
след конкурс и психологически тест. Българите трябва да знаят,
че 112 е безплатен. Това каза главният директор на националната
система 112 Стоян Граматиков. Той каза, че стартът на разширения
център е бил в 00.00 ч. на 3 юли. От тогава в центъра са
постъпили около 20 хиляди обаждания. 2500 от тях са свързани с
инцидента от вчера.
Центровете на 112 нямат за задача да информират гражданите,
още повече те не разполагат с подобна информация. Тяхната задача
е да приемат сигнали за инциденти и да ги разпределят в
съответния център, съобщи Граматиков. Обажданията се пренасочват
към Спешна медицинска помощ, пожарна, полиция, "Гражданска
защита" и Национален медицински Координационен център.
|