Яху! ще пуска реклами на Гугъл
БТА
- 13 Юни 11:18
Американската интернет компания Яху (Yahoo) подписа днес споразумение да помества на страниците си за търсене реклами на водещата световна интернет търсачка Гугъл (Google).
Това стана, след като преговорите за придобиване с американския софтуерен гигант Майкрософт (Micorsoft) приключиха неуспешно, обяви Яху, цитирана от ДПА.
Споразумението с Гугъл може да допринесе 800 млн. д. годишно към продажбите на Яху, но двете компании ще отложат прилагането на сделката до октомври, за да дадат време на министерството на правосъдието на САЩ да я разгледа.
“По силата на споразумението Яху ще помества реклами на Гугъл заедно с резултатите от търсачката си, както и на някои свои уеб страници в САЩ и Канада“, обяви интернет компанията.
“Сделката ще увеличи възможностите на Яху да постигне целта си за значително увеличение на потока от оперативни средства.“
Информацията за споразумението с Гугъл дойде, след като Яху съобщи, че софтуерната компания Майкрософт официално е прекратила преговорите, насочени към осигуряване на споразумение за придобиване на интернет компанията. В началото на миналия месец Майкрософт оттегли офертата за купуване на Яху на стойност от 47,5 млрд. д., но двете компании продължиха преговорите за частично придобиване, което обхваща само търсачката на Яху.
Председателят на антитръстовата подкомисия в Сената на САЩ посочи днес, че депутатите “внимателно ще разгледат“ сътрудничеството между Яху и Гугъл. Все пак адвокати по антитръстови въпроси заявиха, че споразумението между двете интернет компании вероятно няма да създаде проблем с антимонополните регулаторни органи в страната, предаде Ройтерс.
Сенаторът демократ от Уинсконсин Хърб Кол от своя страна изтъкна, че “сделката между Гугъл и Яху “предизвиква сериозни
опасения за нарушаване на конкуренцията“.
“Последиците за рекламните компании и потребителите може да са големи и дават основания за внимателен преглед“, посочи Кол в комюнике.
|