Ден на България на туристическото изложение в Москва
БТА
- 15 Март 21:51
В изложбения център "Крокус Експо" в Москва стартира третият
INTOURMARKET'2008 - най-голямото специализирано за
професионалисти туристическо изложение в Русия. Участват 1500
компании от 52 държави.
Българският павилион е най-голям в сравнение с всичките ни
досегашни участия и заема площ от половин декар. На него са
представени щандове на 24 български големи компании, включително
и на Съюза на инвеститорите в туризма. Рекламират се всички
направления на туристическия бранш - морски и планински
курорти, SPA и Welness туризъм, балнеолечение,
културно-исторически и винарски маршрути и др. Ръководители от
градски и общински управи също отстояват курортните предимства
на своя район като например Банско, който започна на изложението
голяма инфотур-кампания за традиционните си празници през май.
В откриването на "българската територия" на изложението
участваха председателят на Държавната агенция по туризъм Анелия
Крушкова, посланикът в Русия Пламен Грозданов, Сергей Наришкин -
вицепремиер, ръководител на апарата на правителството и
съпредседател на двустранната българо-руска междуправителствена
комисия, Владимир Стржалковски, председател на Федералната
агенция по туризъм. В кратко приветствено слово Сергей Наришкин
подчерта възходящото развитие на руско-българските отношения,
включително и в туризма - миналата година в България са почивали
близо 250 000 руски граждани. Той припомни, че 2008 е обявена
за Година на Русия в България и сегашното най-голямо българско
участие на INTOURMARKET е една от страниците на тази инициатива.
"Пожелавам на нашите български приятели, на българските
туристически компании успех на руския пазар, а на руснаците
пожелавам да открият нови увлекателни туристически маршрути в
България", подчерта Наришкин.
Енергичен фолклорен пловдивски състав събра с танците си
овациите на залата. След официалната церемония на въпрос дали
тази година не е избрал за отпуската си България Сергей Наришкин
уточни, че засега няма планове за това лято, но не изключва
възможността да прекара няколко дни в България.
Анелия Крушкова подчертано бе доволна от българския старт на
авторитетния туристически форум и определи българското участие
като мащабно, колоритно и същевременно елегантно. "Тази година
нашата линия е да акцентираме върху културния и конгресния
туризъм, които много успешно се съчетават. Трябва да съставим
нови културни маршрути, които да направим известни не само на
руските туристи. В анкети след миналия летен сезон самите руски
туристи показаха, че ако са получили адекватна реклама, с
удоволствие биха посетили някаква културна забележителност, но
за съжаление никой не им е предложил", допълни тя.
Копие на Панагюрското златно съкровище пред българския
павилион събираше много любопитни погледи.
Темата бе продължена и на голяма пресконференция след
откриването, в която участваха Анелия Крушкова, търговският
представител Леонид Шопов и ръководителят на консулската служба
Любомир Попов. Въпросите на руските журналисти бяха свързани
главно с представяните туристически и визови услуги, с новостите
в българския туризъм, с възникналите проблеми с липсата на
достатъчно квалифициран персонала в курорти и хотели. Бе
съобщено, че за първи път тази година България започна
национална туристическа кампания по основните руски федерални и
регионални телевизии. На отбелязвания днес Световен ден на
потребителя бе зададен въпрос, свързан с руския монопол върху
чартърните самолетни полети с начална точка Русия, довел и през
миналия сезон до ощетяването на повече от 1000 руски туристи със
забавени и отложени рейсове до България. В отговор бе
подчертано, че въпросът опира единствено до желанието на руската
страна и бе уточнено, че ако бъде позволена конкуренция,
потребителите могат само да спечелят.
"Днес за първи път в Русия показваме Панагюрското съкровище.
В случая, точно копие, оригиналът е в България - повод отново
да ви поканим да го видите на място", обобщи в края на
пресконференцията Леонид Шопов. Изложението ще продължи до 18
март.
|