|
По-евтините автомобили от съответния пазарен сегмент не винаги излизат евтино в дългосрочен период, като се имат предвид разходи |
Евтините коли по-бързо губят себестойността си
БТА
- 29 Ноември 10:44
По-евтините автомобили от съответния пазарен сегмент не винаги излизат евтино в дългосрочен период, като се имат предвид разходите за гориво и стойността на колата при препродажба.
Това показва изследване на Клуба на автомобилистите в Германия (ADAC) и телевизия ZDF, цитирано от ДПА.
Най-голямата ценова разлика е открита в сегмента за спортни автомобили с висока проходимост (SUV), където модела X3 на BMW е съпоставен с RAV на Toyota. Въпреки че моделът на BMW, който струва 37 400 евро и е с 8800 евро по-скъп от RAV, общите разходи за гориво при изминаване на 60 000 км са само с 3000 евро повече, отколкото при японския
автомобил, чиято нова цена е 28 600 евро.
За периода на изследването са изчислени разходите за гориво, застраховката и стойността при препродажба след 4-годишно
полазване на превозното средство.
В сегмента за компактни автомобили е направено сравнение между Volkswagen Golf V и Opel Astra Twinport. В Германия моделът Astra се продава за 18 220 евро, а Golf - за 18 545 евро. За 60 000 км Astra изразходва гориво за 38 цента на километър, а Golf -
37.7 цента на километър. Като цяло моделът на Opel е само със 180 евро по-евтин от Volkswagen Golf.
При сравнение между модела 320i на BMW и А4 2.0 TFSI на Audi се стига до извода, че моделът на BMW, чиято цена е 29 500 евро, струва със 150 евро по-малко от своя конкурент. След 4 години и 60 000 км обаче се оказва, че моделът 320i е с 3000 евро по-евтин, имайки предвид по-икономичния разход на гориво и по-високата стойност при
препродажба, посочва ДПА.
|