|
Прогнозират повече яхти и повече пристанища за тях |
Бум в покупките на яхти и нови яхтени пристанища
БТА
- 21 Март 16:21
Ще има бум в покупките на яхти от българи, каза Силвия Цветанова, директор продажби към поделението на “Хипо Груп“ в нашата страна.
От май миналата година фирмата е сключила 11 договора за продажба на яхти на лизинг, а от началото на 2007 година са в процес на подготовка поне още 10 сделки и до края на годината
ще бъдат продадени поне 20 - 25 нови яхти, каза тя. Българите се насочват предимно към моторните съдове. При
сделките на яхти на лизинг се иска поне 30 процента
съфинансиране от клиентите. Минималните цени на морските
съдове са 30 - 40 000 евро, а средните суми за финансиране на
сделка са 200 - 300 хил. евро. Фирмата подготвя продажбата на
яхта “Азимут Леонардо 98“ в България, като цифрата 98 е
дължината на съда във футове / един фут е равен на 30,48
сантиметра/. Сделката за базовия модел ще е за около 10 млн.
евро, екстрите се плащат допълнително, съобщиха от фирмата, но не уточниха името на купувача.
Лизингът за яхта се сключва обикновено за срок от 5 - 7
години и месечната вноска за съд на стойност 200 - 300 хил.
евро е около 7 - 10 хил. евро. Застраховките “Гражданска
отговорност“ и “Каско“ се правят задължително със самоучастие
на собственика на яхтата. Годишната премия за застраховка се
движи между 0,8 и 2 процента от цената на съда.
Българският филиал на компанията вече предлага нов
финансов продукт, която позволява на физически лица, купуващи
яхта да спестят законно хиляди евро от ДДС. Това става чрез
транснационална сделка, която се осъществява през италианското
дружество на Хипо Груп - “Hypo Boat“. Дружеството използва
облекченията в облагането с ДДС, които италианското
законодателство предвижда в зависимост от дължината на
плавателния съд. Така например при плавателен съд с дължина от
16 до 24 м, на облагане подлежат само От фирмата прогнозираха, че през следващите години ще се
увеличи строежът на яхтени пристанища у нас. Сега има много
българи, които държат съдовете си на котва в Гърция, защото по
Черноморието няма достатъчно пристанища, каза Силвия
Цветанова.
|