|
За втора поредна година български офроудъри ще карат по маршрута на рали “Дакар”. Екипът (Петър и Ивайло Цанови, Георги Панов и |
Българи по маршрута на рали “Дакар 2007”
Speed-Press
- 03 Януари 08:46
За втора поредна година български офроудъри ще карат по маршрута на рали “Дакар”.
Екипът (Петър и Ивайло Цанови, Георги Панов и Василий Стадницкий) потегля от София към Лисабон на 30 декември със собствен високопроходим автомобил Mitsubishi Pajero, след което поема по посока Розовото езеро в сенегалската столица. По предварителни изчисления, ако всичко върви по план, те трябва да изминат над 20 000 км по асфалт и пустинни пясъци и прахоляк. Изключителна физическа и психическа издръжливост ще бъдат нужни при преодоляването на дългата дистанция.
До днес все още няма българин, сбъднал мечтата си да се състезава в рали “Дакар”. През миналата година трима българи дръзнаха да последват кервана на ралито и да се запознаят отблизо със спецификата му. Тази година те се подготвиха още по-добре и ще се движат според късмета си изцяло със свой автомобил.
Сред основните проблеми да няма български офроудъри на това феноменално състезание все още са големите бюджети, необходими за подготовка и такси. По предварителни изчисления нашите пътешественици ще се нуждаят минимум от 25 000 евро, част от които са си осигурили от спонсор.
Тази година стартът на ралито няма да бъде даден навръх Нова година, а на 6 януари в Лисабон, като финалът по традиция е в столицата на Сенегал - Дакар. Автомобилистите и мотоциклетистите ще започнат битката с двете специални отсечки в Португалия, след това ще преминат с кораб през Средиземно море и ще продължат през Мавритания, Мали и Сенегал, където крайното класирене ще се формира след завършване на етапа Тамбакунда - Дакар, в неделя, 20-и януари. На следващия ден успелите на финишират ще вземат участие в първото “Гран при на Розовото езеро”. Това ще е демонстрационно състезание на затворена писта по пясъците на плажа, след което ще се организира и официалната церемония по награждаването.
Друга новина е, че правителството на Мали, във връзка с напрежението в страната, обяви, че не може да гарантира безопасността на участниците и зрителите. Затова вместо маратонския етап ще има 366-километров спецучастък със старт и финал в Нема. На следващия ден, когато участниците щяха да преодоляват същата дистанция в обратна посока, сега ще карат 280-километров пробег без засичане на времето от Нема до Айон-ел-Атроус в Мавритания. На 18 януари от Айон-ел-Атроус караванът ще се отправи към град Кайес (Мали), като дължината на този специален участък ще бъде 257 км. След наложилата се корекция, дължината на ралито се скъсява до 8000 км, от които 4309 км (15 спецучастъци) са състезателни, а останалите са връзки. Така тази година “Дакар” ще бъде най-къс за цялата си 29-годишна история.
|