”Медии и обществено многообразие” на кръгла маса
БТА
- 29 Ноември 11:35
“Медии и обществено многообразие“ е темата на кръгла маса, която започва днес в хотел “Кристал палас“, съобщиха
организаторите от Британски съвет.
Форумът ще бъде открит от Тери Тони - регионален директор на Британски съвет за Югоизточна Европа, от Красен Станчев - директор на Института по пазарна икономика, и Боб Сачуел -
изпълнителен директор на Обществото на редакторите в Обединеното кралство.
В сутрешната сесия главни редактори и програмни директори на български медии ще представят своите практики и възгледи за медиите и многообразието, след което е предвидена дискусия. Следобедните сесии са замислени като работни ателиета, чиято цел ще бъде да изградят макро- и микро- рамките на отделните дейности на проекта. Подготвените изказвания и разговорите ще обхванат теми, сред които: параметри на понятието обществено многообразие и осъзнаване на значимостта на явлението, общественото многообразие и етичните отговорности на медиите, култура на
различието, признаване и уважение на различието; значимост на
общуването през различията, необходимостта от интеграция и
обществена съгласуваност, точност при анализирането и отразяването на многообразието, бизнес интересите на медиите. Проектът “Медии и обществено многообразие“ има за цел да насърчи положителна промяна в нагласите към идеите и практиките
на културното, икономическото и социално многообразие в България
и в Обединеното кралство като принос към политиката и процесите на уеднаквяване на стандартите в обществото и в конкретни общности, европейската интеграция и правата на човека. Боб Сачуел е изпълнителен директор на Обществото на
редакторите от самото му основаване през 1999 г. От 1984 до 1998
г. е редактор в Кеймбридж Вечерни Новини. През 1997-98 г. е
президент на Гилдията на редакторите, която през 1999 се преобразува в Общество на редакторите. Сачуел ръководи изследванията и лобирането на организацията пред правителствени
и други организации върху широк спектър от теми, които пряко или
косвено влияят върху всички дялове на медиите.
|