|
Новият мотор е съвместна разработка на френската компания и BMW |
BMW прави нов мотор за Peugeot 207
Speed-Press
- 08 Ноември 16:15
1,6-литровият бензинов мотор предлага мощност и динамика на двулитров и е първият от серията силови агрегати, плод на съвместните усилия на PSA и BMW.
Двигателят, известен като EP6DT, поставя началото на ново семейство бензинови двигатели с турбокомпресор с директно впръскване под високо налягане, наречен ТНР (Turbo High Pressure).
Целта на това френско-немско сътрудничество е създаването на силови бензинови агрегати, използващи новаторски технологии. Производството е поверено на завода на PSA в Дуврен, Франция.
EP6DT е 4-цилиндров двигател с обем 1598 см³ и максимална мощност 110 kW (≈ 150 к.с.) при 5 800 об./мин. Той разполага с 16 клапана и два разпределителни вала. Използваната стратегия “downsizing“ може да се сравни с тази в областта на дизеловите HDi двигатели на марката. Постигната е мощност, съизмерима с тази на двулитровите силови агрегати. Особено внимание е обърнато на въртящия момент и времето и режима за неговото достигане. Така, още при 1000 об./мин въртящият момент е 156 Нм. Неговият максимум от 240 Нм е възможен още при 1400 об./мин и тази стойност остава постоянна до 3500 об./мин. Това е възможно благодарение на директното впръскване, съчетанос турбокомпресор Twin-Scroll, глава с два разпределителни вала на всмукателните клапани с постоянно променливо дефазиране, пилотираната маслена помпа и нов тип картер.
Обзаведен с него, автомобилът постига максимална скорост от 210 км/ч на 5-а предавка. Постигната е и забележителна икономичност - 7,0 л/100 км, и ниски емисии на въглероден двуокис - 166 г/км.
|