|
Най-авторитетното автомобилно издание в Европа публикува първия си голям анализ на родния пазар, акцентирайки върху вноса на упо |
Европа прави анализ на пазара ни за коли втора ръка
Speed-Press
- 06 Ноември 10:05
Най-авторитетното автомобилно издание в Европа Automotive News публикува първия си голям анализ на родния пазар.
“Улица Горубляне е центърът на българския автомобилен пазар”, това е началното изречение в първия обстоен материал за България, заемащ цяла страница в най-новия брой Automotive News Europe.
Медията публикува анализ за всички новоприети страни в Европейския съюз през 2004 г., като акцентът бе върху производството на автомобили и продажбите. За България обаче основният мотив е огромният внос на коли втора ръка. Изданието обяснява, че в Горубляне са разположени стотици непродадени коли, а общият им брой в страната е 400 000.
В материала за България е цитиран Вихрен Горанчев, мениджър по продажбите и маркетинга в представителството на GM в България, който обяснява, че у нас няма и няма да има рестрикции за вноса на стари коли.
Съотношението между продажбите на нови и употребявани коли е 1:7 за последното десетилетие. “Новите автомобили никога не са надминавали повече от 15% от общия внос. Средната възраст на колите е между 17 и 20 години и няма контрол за техническото състояние на колите”, коментира Стоян Желев, председател на СВА в България.
Изданието посочва, че от януари цените на употребяваните автомобили ще се понижат, което ще доведе до ръст на продажбите, докато при новите коли се очакват 40 000 закупени коли през 2006 г.
|