Колата вече се продава в Япония, като седанът носи името “Axio“, а комбито “Fielder“.
Решението на “Toyota“ да смени името на “Corolla“ може да се приеме за странно, предвид факта, че това е най-продаваният модел автомобил в света с над 30 милиона реализации от всички поколения. Японците обаче не се притесняват от този факт и дори изразиха увереност, че от “Auris“ догодина ще бъдат лансирани поне 200 000 коли.
За радост на почитателите на “Toyota“, серийният модел почти не се отличава от впечатляващият концепт, превърнал се в една от звездите на изложението в Париж. Във външния вид се забелязват характерни за визията на новия “Avensis“ елементи, основно в оформлението на радиаторната решетка, бронята и джантите. Задницата пък показва ярко родството с “Corolla“.
Интериорът е футуристичен, а километражът и оборотомерът имитират стрелките на аналоговите прибори, във вътрешността на кръглите циферблати са дигиталните показания на бордовия компютър за количеството гориво и температурата на двигателя.
Що се отнася до техническите характеристики, “Auris“ ще е дълъг 4220 мм, широк 1760 мм и висок 1515 мм. В Европа наследникът на “Corolla“ ще се предлага във версии хечбек с три и 5 врати, седан и миниван с традиционното за “Toyota“ означение “Verso“.
Купувачите ще могат да избират между два бензинови и три дизелови двигателя. Базовият мотор е познатия 1.4 VVT-i с мощност 97 к. с., а второто предложение е напълно новият 1.6-литров агрегат с двойна VVT-i система, който ще разполага с максимална мощност от 124 конски сили.
Дизеловите мотори от D-4D генерацията са 1.4 (90 к. с.), 2.0 (126 к. с.) и 2.2 (177 к. с.) литра.
Скоростните кутии ще са механични, автоматични и роботизирани, с възможност за смяна на предавките с планки на волана.
Очаква се базовата версия на “Auris“ да струва около 12 000 долара. Готовата са серийно производство кола ще бъде показана за първи път на изложението в Болоня, което отваря врати на 5 декември.